Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki i zgodnie z
kolejnością ich wpłynięcia oraz stopniem pilności. Istotnym warunkiem
niezwłocznego załatwiania sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę
odpowiednich dokumentów. Kuratorium załatwia sprawę niezwłocznie jeżeli posiada
wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie jest wymagane
zebranie dodatkowych danych, wyjaśnień lub dowodów.
Jeżeli
rozstrzygnięcie sprawy nastąpi w terminie późniejszym, interesant jest
informowany przez pracownika Kuratorium, który jednocześnie określa termin w
jakim nastąpi to rozstrzygnięcie. Zasadą jest, że sprawy w Kuratorium Oświaty
są załatwiane najpóźniej w terminie jednego miesiąca od dnia złożenia pisma wraz
z dokumentami, wówczas gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania
wyjaśniającego. Dotyczy to zarówno spraw załatwianych w drodze decyzji
administracyjnych w pierwszej lub drugiej instancji, jak również innych spraw
związanych z zakresem działania Kuratorium Oświaty (postanowienia, opinie,
wyjaśnienia, interpretacje stanowiska z zakresu prawa oświatowego).
W
przypadku sprawy wyjątkowo skomplikowanej, termin rozpatrzenia sprawy co do
istoty albo w inny sposób jej zakończenie, wynosi dwa miesiące od dnia
wniesienia sprawy do Kuratorium.
Podane terminy mogą być w uzasadnionych
wypadkach przekroczone. Przedłużenie terminów może nastąpić w szczególności
wówczas, gdy spóźnienie wynika z winy zainteresowanego (np. nie złożył on
dokumentów, których powinien dostarczyć w celu niezwłocznego załatwienia sprawy)
lub z przyczyn niezależnych od Kuratorium, utrudniających lub uniemożliwiających
prawidłowe funkcjonowanie urzędu. W takich przypadkach pracownik Kuratorium,
który załatwia sprawę zawiadamia zainteresowanego o spodziewanym
przekroczeniu terminu, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin
załatwienia sprawy.
Podstawa prawna: art. 12, 35 i 36 Ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98,
poz. 1071)
|