OP.273.5.2021.AM
ZAPYTANIE OFERTOWE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku zaprasza do składania ofert na świadczenie usług
związanych z realizacją zadań ochrony danych oraz zadań przypisanych inspektorowi ochrony danych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO” i innymi obowiązującymi przepisami prawa.
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Kompleksowa obsługa w zakresie ochrony danych, w tym pełnienie funkcji inspektora ochrony danych zgodnie z przepisami RODO i innymi obowiązującymi przepisami prawa
z zakresu danych osobowych w Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
A. Zadania wykonywane w ramach realizacji zadań inspektora ochrony danych,
w tym w szczególności:
1) informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
2) monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia pracowników uczestniczących w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
3) udzielanie, na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO;
4) współpraca z organem nadzorczym;
5) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa
w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji
we wszelkich innych sprawach;
B. Zadania wykonywane w ramach realizacji zadań administratora danych,
w tym w szczególności:
1) nadzór nad wdrożeniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych,
aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z RODO;
2) nadzór nad ochroną praw osób, których dane dotyczą;
3) współpraca z organem nadzorczym;
4) zgłaszanie naruszenia bezpieczeństwa do organu nadzorczego oraz osób, których dane dotyczą;
5) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania;
6) przygotowywanie i wdrażanie niezbędnych polityk i procedur ochrony danych;
7) współpraca w zakresie tworzenia umów oraz realizacji zadań na polecenie innego administratora;
8) w ramach współadministrowania danymi, współpraca w zakresie tworzenia zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych.
C. Współpraca Wykonawcy z Zamawiającym:
1. Zamawiający oczekuje obecności dwóch osób wykonujących powyższe zadania raz
w tygodniu tj.: jednej osoby w siedzibie KO w Gdańsku oraz drugiej w siedzibie zamiejscowej w Gdyni lub obecność jednej z ww. osób, w tym samym czasie, naprzemiennie w Delegaturze w Kościerzynie, Słupsku, Tczewie. Częstotliwość obecności w delegaturach uzależniona będzie od potrzeb dyrektora delegatury, lecz nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.
2. W sytuacjach awaryjnych Zamawiający zastrzega sobie dodatkową obecność w siedzibie Kuratorium w terminie innym niż wcześniej uzgodniony. Czas przybycia do siedziby Zamawiającego nie może wynieść więcej niż 2 godzin od otrzymania zgłoszenia
(nie dotyczy siedzib delegatur).
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego każdego dnia. Udzielanie odpowiedzi na zapytania pracowników Kuratorium Oświaty w Gdańsku przesłane pocztą elektroniczną nie później niż w ciągu 24 godzin od otrzymania wiadomości.
D. Termin realizacji umowy: od dnia podpisania umowy do 31.04.2022 r.
E. Miejsca świadczenia usługi:
1. siedziba Kuratorium Oświaty w Gdańsku ul. Wały Jagiellońskie 24.
2. zamiejscowy Wydział Strategii i Nadzoru Pedagogicznego w Gdyni, ul. Legionów 130.
3. Delegatura Kuratorium Oświaty w Słupsku ul. Jana Pawła II 1.
4. Delegatura Kuratorium Oświaty w Tczewie ul. Gdańska 17A.
5. Delegatura Kuratorium Oświaty w Kościerzynie ul. Sikorskiego 1C.
F. Warunki finansowania:
1. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca otrzyma miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe z uwzględnieniem należnego podatku VAT zgodnie z ustawą o podatku
od towarów i usług chyba , że Wykonawca nie jest podatnikiem VAT.
2. Zapłata za wykonanie przedmiotu zamówienia następować będzie przelewem, co miesiąc
z dołu tzn. w miesiącu następującym po miesiącu świadczenia usługi. Wykonawca wystawi fakturę z odroczonym terminem płatności o co najmniej 14 dni licząc od dnia otrzymania faktury. Faktury będą wystawiane na adres: Kuratorium Oświaty w gdańsku
ul. Wały Jagiellońskie 24, 80-853 Gdańsk i dostarczane na ww. adres lub na adres skrzynki pocztowej: kuratorium@kuratorium.gda.pl.
3. Termin związany niniejszą ofertą: 30 dni od dnia rozstrzygnięcia badania rynku.
II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki tj.:
1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:
- prowadzona działalność jest uprawniona do występowania w obrocie;
- posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie;
- posiadamy niezbędne uprawnienia do wykonania zamówienia.
2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
- dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów i oświadczeń. Niespełnienie warunków udziału w postępowaniu będzie skutkować odrzuceniem oferty.
III. OPIS KRYTERIÓW WYBORU OFERTY I SPOSOBU OCENY OFERT
1. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych wraz
z ofertą dokumentów i oświadczeń (Załącznik nr 2, 3 oraz inne dokumenty wskazane
w zapytaniu ofertowym np. umocowanie do podpisania oferty w imieniu Wykonawcy). Niespełnienie warunków udziału w postępowaniu będzie skutkować odrzuceniem oferty.
2. Zamawiający w kryterium doświadczenie i wykształcenie osobno oceni wykonawcę oraz osobę współpracującą.
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który otrzyma maksymalną liczbę punktów wynikającą z poniższego wyliczenia.
Maksymalna liczna (L) jaką może otrzymać oferta wynosi 100 pkt. Liczba punktów
do oceny oferty wyliczana będzie jako suma liczby punktów w kryterium cena, doświadczenie, doświadczenie w instytucjach związanych z oświatą lub placówkach oświatowych i wykształcenie według poniższego wzoru (kryteriów):
L = C + D + DOŚ+W
Gdzie:
- L - łączna suma punktów z wszystkich kryteriów
- Kryterium 1: Cena (C) stała (ryczałtowa) brutto
- Kryterium 2: Doświadczenie (D) w obsłudze jednostek administracji publicznej
- Kryterium 3: Doświadczenie (DOŚ) w obsłudze w instytucjach związanych z oświatą lub placówkach oświatowych
- Kryterium 4: Wykształcenie (W) tj. ukończone studia podyplomowe z zakresu ochrony danych osobowych oraz co najmniej jedno szkolenia, kurs, warsztat z zakresu RODO i ochrony danych w ciągu 1,5 roku.
- Kryterium cena
C – cena: maksymalna liczba punktów do zdobycia w tym kryterium – 50 pkt.
C = ( Cmin/Cob ) x 50 pkt.
gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert (w zł)
- Cob - cena oferty badanej (w zł)
- Kryterium doświadczenie (D): maksymalna liczba punktów do zdobycia w tym kryterium
– 20 pkt.
Kryterium nr 2 zostanie wyliczone na podstawie poniższych kryteriów:
Lp. |
Liczba lat doświadczenia w obsłudze jednostek administracji publicznych |
Liczba punktów |
1. |
od 1,5 do 5 lat |
10 |
2. |
od 5 lat do 10 lat |
15 |
3. |
10 lat i więcej |
20 |
D = liczna punktów z tabeli/20 x20 pkt.
- Kryterium doświadczenie (DOŚ) w obsłudze w instytucjach związanych z oświatą
lub placówkach oświatowych: maksymalna liczba punktów do zdobycia w tym kryterium –
20 pkt.
Kryterium nr 3 zostanie wyliczone na podstawie poniższej tabeli:
Lp. |
Liczba lat doświadczenia w obsłudze jednostek związanych z oświatą lub placówek oświatowych |
Liczba punktów |
1. |
od 1 do 2 lat |
10 |
2. |
od 4 lat do 6 lat |
15 |
3. |
6 lat i więcej |
20 |
DOŚ = ilość punktów wg tabeli / 20 x 20 pkt.
- Kryterium Wykształcenie (W) tj. ukończone studia podyplomowe z zakresu ochrony danych osobowych oraz co najmniej jedno szkolenie, kurs z zakresu RODO i ochrony danych w ciągu 1,5 roku: maksymalna liczba punktów do zdobycia w tym kryterium – 10 pkt.
Kryterium nr 3 zostanie wyliczone na podstawie poniższej tabeli:
Lp. |
Ukończone studia podyplomowe, kursy, warsztaty z zakresu RODO i ochrony danych osobowych |
Liczba punktów |
1. |
Brak studiów z ochrony danych lub brak ukończonego szkolenia, kursu z zakresu RODO |
0 |
2. |
Ukończenie szkolenia, kursu z zakresu RODO w ciągu ostatniego 1,5 roku |
3 |
3. |
Studia podyplomowe z ochrony danych |
7 |
DOŚ = liczba punktów z tabeli/10 x 10 pkt.
IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Ofertę cenową należy złożyć na Formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1
do badania.
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Ofertę należy sporządzić w języku i walucie polskiej.
- Cena oferty powinna obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
- Ceny podane w ofercie muszą być podane z dokładnością do dwóch miejsc
po przecinku. W przeciwnym razie Zamawiający zaokrągli cenę zgodnie
z zasadami matematycznymi do dwóch miejsc po przecinku.
- Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami musi, być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania firmy wykonawcy, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej; lub przez osobę umocowaną do podpisania oferty.
- Za podpisanie uznaje się własnoręczny podpis z pieczątką.
- Zamawiający poprawi w ofercie, oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe
lub błędy w obliczeniu ceny, oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty
ze specyfikacji a istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian
w treści oferty. O tym fakcie Zamawiający poinformuje niezwłocznie Wykonawcę.
- Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji.
- W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. W tym Zamawiający może wnioskować do Wykonawcy
o przedłożenie dodatkowych oświadczeń lub dokumentów.
- Wszelkie informacje przedstawione w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia służyć mają wyłącznie przygotowaniu oferty i w żadnym wypadku nie powinny
być wykorzystywane w inny sposób, ani udostępniane osobom nie uczestniczącym
w postępowaniu.
V. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
- Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia.publiczne@kuratorium.gda.pl lub złożona osobiście w Kancelarii Ogólnej Kuratorium Oświaty ul. Wały Jagiellońskie 24 w Gdańsku.
- Termin złożenia oferty do 7 kwietnia 2021 r. do godz. 12:00.
- UWAGA: za terminowe dostarczenie oferty odpowiada Wykonawca. Kuratorium Oświaty w Gdańsku nie potwierdza dostarczenia złożonych ofert drogą elektroniczną.
VI. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
- Postępowanie prowadzone jest w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej.
- Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do udzielania informacji jest pani Aneta Marcinkiewicz nr telefonu 58 322 29 13, 662-231-454 email: zamowienia.publiczne@kuratorium.gda.pl.
- Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się z Zamawiającym za pośrednictwem telefonu lub za pomocą poczty elektronicznej wskazanej w pkt. 2.
- Opis przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami przekazywane jest Wykonawcą
za pomocą poczty elektronicznej lub poprzez umieszczenie zapytania ofertowego
na stronie internetowej BIP Zamawiającego.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, jeżeli zaistnieją przesłanki, o których Zamawiający nie wiedział w dniu ogłoszenia postępowania.
- Wykonawca może zwrócić się z pytaniem dotyczącym specyfikacji prowadzonego postępowania do dnia 01.04.2021 r. do godz. 12.00. Zamawiający zastrzega sobie prawo nieodpowiadanie na pytania które wpłynęły po ww. terminie. Zamawiający niezwłocznie prześle pytania i odpowiedzi do wszystkich Wykonawców biorących udział
w postępowaniu.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedłużenia terminu składania ofert.
- Zamawiający podejmie dalsze negocjacje z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana
za najkorzystniejszą w sprawie ustalenia dalszych szczegółów zamówienia i związanych tym podpisaniem umowy.
- Złożenie oferty nie powoduje powstania wzajemnych zobowiązań pomiędzy stronami
do czasu ostatecznej decyzji podjętej przez Zamawiającego w zakresie podpisania umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków lub odwołania postępowania bez podawania przyczyn.
Pomorski Kurator Oświaty
Małgorzata Bielang
W załączeniu:
1. Formularz oferty – Załącznik nr 1
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2
3. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadanego doświadczenia i zdolności zawodowych – Załącznik nr 3
Autor dokumentu Pomorski Kurator Oświaty Treść wytworzyła inspektor Aneta Marcinkiewicz, 31.03.2021 r.
|